Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; Smarty has a deprecated constructor in /home/gusanos/gusanos.liero.org.pl/smarty/Smarty.class.php on line 64
Gusanos - Oficjalna Polska Strona :: Pełna lista komend dla konsoli w Gusanos 0.8.1
 
 
 
 
 
 

Pełna lista komend dla konsoli w Gusanos 0.8.1
 

Wstęp

Tak jak w Quake'u czy innych wyrafinowanych grach, znajdziemy konsolę, która ułatwia życie. Tak właściwie to bez konsoli w Gusanos raczej ciężko by było, ale pamiętajmy, że to beta dopiero i konsola zastępuje menu, zamiast je wspomagać. Tak czy inaczej, poniżej wzystko chyba, przy czym można grzebać poprzez konsolę.

Lista właściwa

bind
Pozwala przypisać komendę dla interesującego nas przycisku. Przykład: bind m p0_fire Określa, że naciśnięcie "m" wywoła strzał. Poniżej lista rzeczy, które można zbindować
unbind
Zdejmuje bind z danego przycisku. Przykład:unbind m
exec
Wczytuje oddzielny konfig. Przykład:exec jerz.cfg
map
Pozwala zmienić mapę. Przykład:map kde
echo
Działa tak jak czat, tylko że możemy rozmawiać poprzez konsolę, jednakże przy tym co powiemy nie pojawia się nasza ksywka. Przykład:echo Cześ ziumq skont klikashcie! !?!1! 1/
connect
Klient łączy się tą komendą do serv0ra. Przykład:connect 192.168.0.1
chat
Powoduje otwarcie okna czata. Przykład:chat
say
Wysyłamy wiadomość, tak jak przez czat. Przykład: say joł rastfarian 1! 11
quit, exit
Wychodzimy z gry. domyślnie na f10. Przykład:quit

Akcje do zbindowania

Wskazówka - p0 i p1 określają sterowanie dla gracza pierwszego (po lewej stronie ekranu) i drugiego (po prawej stronie ekranu)

p0_left, p1_left
Ruch w lewo. Przykład:bind f p0_left bind left p1_left
p0_right, p1_right
Ruch w prawo. Przykład:bind h p0_right bind right p1_right
p0_up, p1_up
Ruch celownika w górę. Przykład:bind t p0_up bind up p1_up
p0_down, p1_down
Ruch celownika w dół. Przykład:bind g p0_down bind down p0_down
p0_jump, p1_jump
Skok. Przykład:bind x p0_jump bind n p1_jump
p0_fire, p1_fire
Strzał. Przykład:bind c p0_fire bind m p1_fire
affect_particles
Czy obiekt ma oddziaływać na inne partikleWartości: [0|1]
p0_change, p1_change
Zmiana broni. Przykład:bind z p0_change bind b p1_change
p0_reload, p1_reload
Przeładowanie broni. Przykład:bind a p0_reload bind k p1_reload

Zmienne

acceleration
Przyśpieszenie podczas poruszania się.
Wartość domyślna: 100
aim_recoil_friction
Tarcie dla celownika po odrzuceniu spowodowanym wystrzałem.
Wartość domyślna: 250
air_capacity
Pojemność płuc robaka (przydatne pod wodą ;)).
Wartość domyślna: 1500
air_friction
Kontrola nad robakiem w powietrzu.
Wartość domyślna: 3
bounciness
Jak mocno robal odbije się po napotkaniu na przeszkodę.
Wartość domyślna: 200
con_height
Wysokość konsoli w pikselach.
Wartość domyślna: 100
con_speed
Szybkość opadania i unoszenia się konsoli.
Wartość domyślna: 4
damage_speed
Prędkość przy jakiej robak odczuje na sobie zetknięcie z twardą powierzchnią.
Wartość domyślna: 5000.
fall_damage:
Jak mocno boli po zetknięciu z twardą powierzchnią.
Wartość domyślna: 500
flashlight
Latarka.
Wartość domyślna: 0
friction
Tarcie robaka o powierzchnię.
Wartość domyślna: 50
gravity
Grawitacja zwyczajnie.
Wartość domyślna: 40
host
Tryb serwera. [0|1] (dla lam: to oznacza 0 albo 1)
Wartość domyślna: 0
jump_force
Siła skoku.
Wartość domyślna: 1200
map_show_mode
Określa, czy możemy zaglądać na mapę, czy też nie. [0|1]
Wartość domyślna: 1
max_health
Iloś hp dla naszego nieśmiertelnego robaka.
Wartość domyślna: 1000
max_speed
Określa prędkość robaka.
Wartość domyślna: 1000
p0_nick, p1_nick
Ksywka. Przykład: p0_nick jerz, p1_nick rzubr
p0_color, p1_color
Kolor dla robaka (RGB). Przykład: p0_color 255, 0, 0; p1_color 0, 0, 255
p0_skin, p1_skin
Skin dla robaka. Przykład: p0_skin jerz p1_skin rzubr Wczytuje dany skin
p0_team, p1_team
Określa, w którym timie walczyć będziemy. Przykład: p0_team 0 p1_team 1
p0_aim_speed, p1_aim_speed
Prędkość celownika.
Wartość domyślna: 1000
p0_health_mode, p1_health_mode
Wygląd licznika naszych hp. [0|1]
Wartość domyślna: 0
respawn_reload
Określa, czy po śmierci dostaniemy wszystkie bronie naładowane, czy też nie. [0|1]
Wartość domyślna: 1
rope_strength
Siła linki.
Wartość domyślna: 80
rope_length
Długość linki.
Wartość domyślna: 35000
volume
Głośność dźwięków. Zakres od 0 do 255.
Wartość domyślna: 128